
VOP
Všeobecné obchodní podmínky pro cestující
Tyto všeobecné obchodní podmínky stanoví podmínky užívání platformy a aplikace Ucab.
Užívat platformu Ucab je možné jen na základě souhlasu s níže uvedenými všeobecnými obchodními podmínkami:
1. Definice
1.1. Společnost Ucab – Ucab s.r.o., IČO 09829261, se sídlem A.M.Toskánské 440, 252 19 Drahelčice, zapsaná v Obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, spisová značka C 343136;
1.2. Partneři společnosti Ucab – zástupci, přidružené osoby, zprostředkovatelé plateb atd.;
1.3. Platforma Ucab – technologie, která propojuje cestující s dopravci, kteří pak cestujícím poskytují přepravní služby;
1.4. Aplikace Ucab – aplikace pro chytré telefony, která se používá k využívání služeb Ucab a je nedílnou součástí platformy Ucab;
1.5. Ucab Business – služba společnosti Ucab pro podnikající fyzické, nebo právnické osoby pro účely správy a úhrady za jízdy absolvované cestujícími, kteří jsou k tomu oprávněni Zákazníkem;
1.6. Quick Booker – speciální aplikace, která je nedílnou součástí platformy Ucab a umožňuje zákazníkovi poslat požadavek na poskytnutí přepravních služeb pro cestujícího;
1.7. Cestující – fyzická osoba, která využívá aplikaci Ucab k vyžádání přepravních služeb;
1.8. Cestující v rámci služby Quick Booker – fyzická osoba, která si vyžádá přepravní služby bez použití aplikace Ucab. Případné zmínky cestujících uvedené v této smlouvě zahrnují i cestující v rámci služby Quick Booker, není-li výslovně uvedeno jinak;
1.9. Dopravce – poskytovatel přepravních služeb, jehož služby si lze vyžádat prostřednictvím aplikace Ucab nebo služby Quick Booker.
2. Užívání platformy Ucab
2.1. Společnost Ucab prostřednictvím platformy Ucab poskytuje služby zprostředkovatele taxislužby ve smyslu Zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění. Samotné přepravní služby poskytují dopravci na základě smlouvy o přepravě osob uzavřené s vámi jako s cestujícími. Dopravci poskytují přepravní služby samostatně jako nezávislí podnikatelé na vlastní účet a odpovědnost. Spory vyplývající ze spotřebitelských práv, nebo z plnění právních předpisů upravujících poskytování přepravních služeb se řeší výhradně mezi cestujícími a dopravci. Údaje týkající se dopravců a jejich přepravních služeb jsou k dispozici v aplikaci platformy Ucab, účtenky za jednotlivé přepravy a potvrzení o provedené přepravě jsou zasílány na e-mailovou adresu uvedenou v profilu cestujícího.
2.2. Během instalace aplikace Ucab bude číslo mobilního telefonu cestujícího spárováno s příslušným uživatelským účtem Ucab a uloženo do naší databáze. O změně čísla vašeho mobilního telefonu informujte společnost Ucab nejpozději ve lhůtě 5 dnů ode dne změny, abychom mohli anonymizovat údaje vašeho uživatelského účtu. V případě neoznámení změny telefonního čísla riskujete, že vaše původní telefonní číslo bude mobilním operátorem přiděleno jiné osobě, která by si při užívání platformy Ucab mohla zobrazit vaše údaje uložené v aplikaci Ucab.
2.3. Při užívání platformy Ucab si můžete zvolit, zda chcete zaplatit za přepravní službu dopravci hotově nebo využít bezhotovostní platbu přes aplikaci platformy Ucab. Platby za jízdy Ucab Business se řeší formou samostatné smlouvy týkající se tohoto typu cest. Platby zahrnují daně v příslušné sazbě, pokud musí být ze zákona účtovány. Platby mohou zahrnovat další příplatky, mýtné, přirážky, včetně rezervačního poplatku, nebo letištních přirážek.
3. Propagační kódy
3.1. Společnost Ucab vám může v rámci propagačních akcí zasílat propagační kódy, které lze použít jako slevu při objednání jízdy, a to na základě konkrétních podmínek, které jsou vždy stanoveny pro jednotlivé propagační akce. Datum uplynutí platnosti propagačního kódu bude vždy uvedeno v aplikaci Ucab, jakmile si propagační kód nahrajete do svého účtu.
3.2. Společnost Ucab si vyhrazuje právo kdykoli a z jakéhokoli důvodu zrušit jakýkoli propagační kód. To zahrnuje zejména kódy, u kterých se společnost Ucab domnívá, že jsou používány protiprávním nebo podvodným způsobem, kódy vystavené omylem a kódy po datu platnosti.
3.3. U každé jízdy lze uplatnit pouze jeden propagační kód
4.
Platba přes aplikaci Ucab
4.1. Za přepravní služby dopravců můžete zaplatit v hotovosti, bankovní kartou, případně s využitím dalších způsobů platby (např. Ucab Business), které vyžadují předchozí aktivaci v rámci platformy Ucab. V případě poskytování služby platby přes aplikaci Ucab vystupuje společnost Ucab jako zprostředkovatel platby pro dopravce. Vaše povinnost vůči dopravci bude splněna v okamžiku, kdy bude zadán příkaz k převodu finančních prostředků společnosti Ucab. Jakožto cestující jste povinni zajistit, aby platba řádně proběhla a abyste měl k dispozici na vámi uvedeném bankovním účtu finanční prostředky v dostatečné výši.
4.2. Při bezhotovostních platbách za přepravní služby prostřednictvím platformy Ucab společnost Ucab nijak neodpovídá za případné náklady třetích stran související s platbami (např. náklady za bankovní poplatky). Tyto třetí strany vám mohou v souvislosti s platbou prostřednictvím platformy Ucab účtovat dodatečné poplatky při zpracování plateb. Na vámi zvolený způsob platby se mohou vztahovat další podmínky stanovené příslušným provozovatelem způsobu platby. Tímto prohlašujete, že jste se před využitím zvoleného způsobu platby s těmito podmínkami seznámil.
4.3. Při bezhotovostních platbách přes aplikaci Ucab vaši platbu přijme společnost Ucab a následně platbu přepošle dopravci. Společnost Ucab si od vás může vyžádat další údaje k ověření způsobu platby.
4.4. Společnost Ucab poskytuje podporu při řešení problémů s platbami přes aplikaci Ucab. Ohledně technické podpory související s platbami se obracejte na adresu: info@ucab.cz.
5.
Objednávání a rušení
přepravních služeb
5.1. Pokud si přes platformu Ucab objednáte přepravní službu a dopravce souhlasí s přijetím objednávky, považuje se přepravní služba za objednanou.
5.2. Poté co dopravce potvrdí, že provede vaši jízdu, uzavřete s daným dopravcem samostatnou smlouvu o přepravě cestujícího, jejímž předmětem je zajištění přepravy cestujícího za podmínek, na kterých se s dopravcem dohodnete. Společnost Ucab přepravu nezajišťuje a není stranou vaší smlouvy uzavírané s příslušným dopravcem.
5.3. Pokud dopravce informuje cestujícího o příjezdu vozidla na místo určení a cestující nebo osoby, pro které byla přeprava objednaná, nedorazí k vozidlu v přiměřené době, bude požadavek na poskytnutí přepravní služby považován za zrušený. Upozorňujeme, že dopravce se může rozhodnout zrušit váš požadavek na přepravu. Vezměte prosím na vědomí, že společnost Ucab za takové situace není odpovědná.
5.4. Jakmile dopravce přijede na místo určení a pošle vám upozornění o jeho příjezdu, dopravce může začít účtovat poplatek za čekání podle sazeb uvedených v platformě Ucab.
5.5. Ke zrušení objednané jízdy dojde v případě, kdy dopravce přijme vaši objednávku a vy následně zrušíte objednanou přepravní službu. Bude-li požadavek na poskytnutí přepravní služby zrušen až po určité době od objednání přepravy, budete povinni uhradit storno poplatek.
5.6. Pokud opakovaně zrušíte požadavek na poskytnutí přepravní služby během 24 hodin, můžeme na výstrahu dočasně zablokovat váš účet. Po více takových blokacích můžeme zablokovat váš účet i na delší dobu (např. 6 měsíců). Po uplynutí této doby můžete požádat o reaktivaci vašeho účtu a společnost Ucab vaši žádost posoudí, případné odblokování účtu záleží zcela na uvážení společnosti Ucab.
5.7. Pokud jste si objednali přepravní službu přes platformu Ucab a způsobíte škodu na vozidle nebo vybavení vozidla dopravce (včetně zanechání skvrn, zašpinění vozidla nebo způsobení zápachu ve vozidle), má dopravce právo požadovat náhradu škody. Pokud náhradu škody dopravci neuhradíte, společnost Ucab může uplatňovat nároky jménem poskytovatele přepravních služeb, případně vám i zablokovat účet.
6. Licence k užívání platformy Ucab
6.1. Dokud budete dodržovat tyto všeobecné obchodní podmínky, zavazujeme se vám poskytovat odvolatelné a nevýhradní právo užívání platformy Ucab v souladu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, oznámením o ochraně osobních údajů a podmínkami příslušného obchodu s mobilními aplikacemi. Toto právo k užívání platformy Ucab nesmíte převést ani k němu poskytnout podlicenci. V případě, že bude vaše právo užívat aplikaci Ucab zrušeno, bude zrušena i příslušná nevýhradní licence.
7. Odpovědnost
7.1. Společnost Ucab odpovídá za kvalitu poskytovaných přepravních služeb pouze v rozsahu povinností zprostředkovatele taxislužby stanovených Zákonem č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění. Společnost Ucab svojí kontrolní činností zajišťuje, že přepravní služba zprostředkovaná prostřednictvím platformy Ucab byla:
7.1.1.poskytnuta dopravcem, který v době poskytnutí přepravy není po dobu delší než 10 pracovních dnů držitelem příslušné koncese, nebo
7.1.2.provedena řidičem, který v době poskytnutí přepravy není po dobu delší než 10 pracovních dnů držitelem oprávnění řidiče taxislužby, nebo
7.1.3.provedena vozidlem, které není vozidlem cestujícího ani v době poskytnutí přepravy po dobu delší než 10 pracovních dnů vozidlem taxislužby.
7.1.4.Kromě plnění těchto zákonných povinností nemůžeme zaručit ani nepřebíráme žádnou odpovědnost za kvalitu a bezvadnost poskytování přepravních služeb, které poskytují dopravci jako subjekty nezávislé na společnosti Ucab.
7.2. Platforma Ucab je vám k dispozici „jak je“ a „jak je k dispozici“. Společnost Ucab nezaručuje ani negarantuje, že přístup k aplikaci Ucab bude fungovat bez chyb či přerušení. V případě chyb softwaru platformy Ucab se budeme snažit tyto chyby co nejdříve napravit. Vezměte ovšem na vědomí, že fungování platformy může být omezeno z důvodu příležitostného výskytu technických chyb a my nejsme schopni zaručit, že platforma Ucab bude fungovat za každých okolnosti.
7.3. Společnost Ucab nezaručuje, že Vaše objednávka přepravní služby bude dopravcem přijata, jelikož poskytování přepravních služeb dopravci závisí výhradně na jejich chování a samostatné aktivitě. Proto nemůžeme zaručit, že v každou denní dobu bude k dispozici dopravce ochotný přijmout vaši objednávku.
7.4. Vaše právo spotřebitele na vrácení peněz se nevztahuje na objednávky přes platformu Ucab. Podání žádosti o vrácení peněz za přepravní službu nepředstavuje vaše odstoupení od smlouvy, na jejímž základě bylo poskytnutí dané přepravní služby objednáno.
7.5. Zavazujete se v plné výši odškodnit a zbavit společnost Ucab, její zaměstnance, nebo partnery společnosti Ucab odpovědnosti za jakékoli nároky či škody, které jim vzniknou v důsledku vašeho užívání platformy Ucab, nebo v důsledku využití přepravních služeb, které si zajistíte prostřednictvím platformy Ucab.
7.6. Společnost Ucab, její zaměstnanci, nebo partneři společnosti Ucab nenesou odpovědnost za žádnou škodu, která vám může vzniknout v souvislosti s užíváním platformy Ucab, nebo spoléháním se na jízdu sjednanou prostřednictvím platformy Ucab. V této souvislosti společnost Ucab zejména neodpovídá za žádné přímé či nepřímé škody na majetku či finanční škody, ušlý zisk, ztrátu zákazníků, zakázek, kontaktů, újmu na dobrém jméně, pověsti ani za žádnou škodu, která může vyplývat z narušení podnikání, ztráty nebo nepřesnosti dat ani za žádný jiný druh škod.
7.7. Finanční odpovědnost společnosti Ucab v souvislosti s porušením licenční smlouvy je omezena na 500 EUR. Právo požadovat náhradu škody máte pouze tehdy, jestliže společnost Ucab porušila licenční smlouvu úmyslně. Společnost Ucab není žádným způsobem odpovědná za jednání či nejednání dopravce poskytujícího přepravní službu ani za škody, které dopravce způsobí cestujícímu.
7.8. Společnost Ucab může s okamžitou platností kdykoli ukončit vaše užívání platformy Ucab, a to i bez sdělení důvodu, zejména v případě, že porušíte tyto všeobecné obchodní podmínky nebo pokud to budeme považovat za nezbytné v zájmu ochrany integrity společnosti Ucab nebo bezpečnosti dopravců.
8.
Další postupy při užívání
platformy Ucab
8.1. Kromě výše uvedených povinností zprostředkovatele taxislužby společnost Ucab neodpovídá za případné problémy s kvalitou přepravních služeb poskytnutých na základě objednávky prostřednictvím platformy Ucab, ani za skutečnost, že jsou tyto přepravní služby poskytovány v souladu se všemi právními předpisy.
8.2. Očekáváme, že aplikaci Ucab budete užívat v dobré víře a budete se chovat slušně k dopravcům, kteří nabízejí své služby prostřednictvím platformy Ucab. Společnost Ucab si vyhrazuje právo zrušit váš účet, pokud porušíte ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek nebo pokud budete jednat se zlým úmyslem, např. zadržováním platby za poskytnutí přepravní služby, podvod, neslušné chování k řidičům atd. V těchto případech může být váš účet platformy Ucab zrušen bez předchozího upozornění a bez sdělení důvodu jeho zrušení.
8.3. Společnost Ucab si vyhrazuje právo požádat vás o vyplnění dotazníku ohledně vaší zpětné vazby, a to za účelem předávání podnětů a návrhů dopravcům, kteří tak mohou zlepšit kvalitu svých přepravních služeb.
8.4. Společnost Ucab vynakládá veškeré úsilí, aby zajistila, že platformu Ucab užívají pouze dopravci, kteří jsou ve své profesi poctiví a slušní k cestujícím a kteří dodržují právní předpisy upravující jejich činnost. Nejsme však ze své pozice zprostředkovatele taxislužby schopní zajistit, že každý poskytovatel přepravních služeb, kterého vyhledá platforma Ucab, bude vždy splňovat výše uvedená kritéria. Pokud vám bude poskytnuta sporná přepravní služba, informujte o tom příslušného dopravce, nebo naši zákaznickou podporu.
9. Změny Všeobecných obchodních podmínek
9.1. Pokud dojde k zásadním změnám těchto všeobecných obchodních podmínek, budete o tom minimálně 7 dní předem informování e-mailem nebo formou upozornění zaslaného prostřednictvím platformy Ucab. V případě, že budete užívat aplikaci Ucab i po informování o změně všeobecných obchodních podmínek, budeme mít za to, že se změnami souhlasíte. V případě vašeho nesouhlasu se změněným zněním všeobecných obchodních podmínek máte právo změny odmítnout a závazek z tohoto důvodu písemně vypovědět ve výpovědní době 7 dní.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. V případě, že dojde mezi společností Ucab a vámi ke vzniku spotřebitelského sporu z licenční smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může cestující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: adr.coi.cz. Všeobecné obchodní podmínky se budou řídit, vykládat a prosazovat v souladu s právními předpisy České republiky. Nebude-li možné případný spor vyplývající z těchto všeobecných obchodních podmínek nebo smlouvy vyřešit smírně, bude daný spor s konečnou platností rozhodnut před věcně a místně příslušným soudem České republiky. Pokud jsou ustanovení všeobecných obchodních podmínek uznána za nevymahatelná, nahradí smluvní strany daná ustanovení vymahatelnými ustanoveními, která se co nejvíce blíží smyslu a účelu daného ustanovení.
Platnost a účinnost dne 1.června 2021.